کدام شرکتها از المپیک ۲۰۲۴ سود خواهند برد؟

به گزارش سایت توژال، المپیک تابستانی 2024 پاریس تا 11 آگوست ادامه دارد و شرکت های فعال در حوزه پوشاک، مد، سفر و رسانه تاثیر این رویداد را احساس خواهند کرد. نایک و رالف لورن از جمله شرکت هایی هستند که محصولاتی را برای المپیک پاریس طراحی کردند. سایت اقامتی Airbnb شاهد افزایش رزرو در داخل و خارج پاریس در طول المپیک بوده است و دلتا ایر لاین انتظار دارد 100 میلیون دلار از المپیک درآمد کسب کند.
همزمان با آغاز بازی های المپیک تابستانی 2024 از روز جمعه، هواداران در سراسر جهان برای حمایت از ورزشکاران کشورهای خود آماده می شوند، زیرا مقامات انتظار دارند 12.2 میلیارد دلار از طریق گردشگری، زیرساخت های جدید برای حمایت از این رویداد و موارد دیگر به اقتصاد منطقه پاریس تزریق کنند.
در حالی که مشاغل محلی در پاریس احتمالاً از هجوم مشتریان جدید سود می برند، برخی از شرکت های بزرگ بین المللی نیز احتمالاً تحت تأثیر قرار خواهند گرفت که برخی از آنها در زیر ذکر شده است.
نایک
غول پوشاک و کفش ورزشی نایک در حال آماده شدن برای رونق تجاری در اطراف المپیک است. در ماه آوریل، این شرکت آخرین نوآوری های خط کفش و پوشاک Air خود را در رویداد Nike Air Paris برجسته کرد. همچنین محصولات جدیدی را در نمایشگاه های دیگر ارائه کرد تا نایک را با ورزشکاران شرکت کننده در بازی های المپیک مرتبط کند.
تحلیلگران بانک آمریکا این استراتژی را بخشی از تلاش برای به دست آوردن مجدد سهم بازار و تغییر به سمت رویکرد بازاریابی تهاجمی تر می دانند. درآمد گزارش شده در ماه گذشته برای سه ماهه چهارم مالی 2024 کمتر از حد انتظار بود و نایک بعداً اعلام کرد که دستورالعمل های خود را برای سال جاری به روز خواهد کرد.
Comcast
المپیک معمولاً یکی از پربینندهترین رویدادهای ورزشی زنده تلویزیونی است، دستهای که توجه چندین پلتفرم پخش عمده را به خود جلب کرده است. NBCUniversal، یکی از شرکتهای تابعه Comcast، بازیهای المپیک را دوباره پخش خواهد کرد، از جمله از طریق سرویس استریم Peacock.
دو المپیک گذشته هر کدام بیش از سه میلیارد بیننده در سراسر جهان جذب کردند و از آخرین جام جهانی و عروسی شاهزاده هری و مگان مارکل پیشی گرفتند. طبق گزارش ها، منطقه زمانی زمان پخش راحت تری نسبت به بازی های المپیک توکیو 2020 فراهم می کند که طبق گزارش ها، NBCUniversal یک رکورد 1.2 میلیارد دلاری در تعهدات تبلیغاتی، از جمله 350 میلیون دلار از تبلیغ کنندگان جدید، برای المپیک تضمین کرده است. Peacock همچنین قیمت اشتراک خود را قبل از این رویداد افزایش داد.
خطوط هوایی دلتا
المپیک احتمالا برای بسیاری از کسب و کارها یک موهبت خواهد بود، اما هر صنعتی برای کسب مدال آماده نیست. اد باستین، مدیرعامل خطوط هوایی دلتا (DAL) گفت که گردشگران تابستان امسال به دلیل المپیک از پاریس اجتناب خواهند کرد و تغییر علاقه به یکی از مقاصد اصلی سفر تابستانی این شرکت ممکن است برای دلتا 100 میلیون دلار هزینه داشته باشد.
در اوایل این ماه، نتایج سود سه ماهه دوم دلتا کمتر از انتظارات بود. این شرکت همچنین پس از یک مشکل بهروزرسانی نرمافزار CrowdStrike که باعث از کار افتادن رایانههای سراسر جهان در اوایل ماه جاری شد، یکی از سختترین شرکتها در صنعت بود. بر اساس گزارش های منتشر شده، دلتا بیش از 5500 پرواز را در پنج روز اول پس از شروع اعتصاب گسترده لغو کرد و این امر باعث شد تا وزارت حمل و نقل تحقیقاتی را انجام دهد.
airbnb
بازار آنلاین اقامتگاه خانگی اعلام کرد که تا 31 مارس، تعداد شب های رزرو شده در منطقه پاریس در طول بازی های المپیک بیش از پنج برابر سال قبل بوده است.
در حالی که پاریس محل اصلی المپیک امسال است، برخی رویدادها در مناطق مختلف فرانسه برگزار می شود. Airbnb گفت که در طول بازی ها شاهد افزایش قابل توجه علاقه به سایر زمینه ها بوده است.
تحلیلگران در Jefferies Financial Group ادعا کردند که مزایای Airbnb می تواند فراتر از رزروهای انجام شده در فرانسه در طول خود رویداد باشد. آنها می گویند قیمت گذاری و در دسترس بودن Airbnb در مکان های غیر مترو می تواند منجر به افزایش کاربرانی شود که برای اولین بار استفاده می کنند. آنها گفتند Airbnb سابقه قوی در حفظ کاربران جدید دارد.
رالف لورن
بازی های المپیک 2024 نهمین باری است که رالف لورن (RL) لباس های تیم ایالات متحده را طراحی می کند. تحلیلگران گروه مالی Jefferies که صنعت مد را پوشش می دهند، لباس های جدید را “هماهنگ کننده و برجسته کننده سبک لباس آماده و جاودانه رالف لورن با ظاهری مدرن و اسپرت” توصیف کردند.
اسپورت گزارش داد. مانند محصولات نایک مرتبط با بازیهای المپیک، لباسهای لباس رالف لورن به طور گستردهتری برای خرید در دسترس مصرفکنندگان قرار گرفته است.
khabarfarsi به نقل از توژال