اخبار اخبار سیاسی

نیازهای دانش‌آموزان مناطق مرزی و عشایر از تجهیزات آموزشی تا معلمان توانمند

تبلیغات بنری


علی تیرگیر در گفتگو با کارشناس اقتصادی ایران. وی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را در راستای عدالت آموزشی و برقراری عدالت آموزشی به ویژه مناطق بادیه نشین، روستایی و مرزی که نیازمند توجه هستند و همچنین توانمندسازی و تخصیص نیروی انسانی و آماده سازی فضا و تجهیزات برای بادیه نشینان عشایری توصیه کرد. مدارسی که محتوای متناسب با اقلیم و فرهنگ تولید می کنند، جامعه بادیه نشین باید برای دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در برنامه آن نیز قرار دارد، اقدام کنند.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی رئیس جمهور به طور ویژه بر موضوع عدالت آموزشی تمرکز دارد، تصریح کرد: عدالت آموزشی جزء لاینفک برنامه های دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش و پرورش بادیه نشین است و امیدواریم این موضوع محقق شود. در ابعاد و زوایای مختلف حل و فصل شده و به آن پرداخته شده است. بحث مغفول مانده نیازهای دانش آموزان در مناطق بادیه نشین و مرزی است.

مدیرکل دفتر توسعه آموزش و پرورش دادگستری و بادیه نشین وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: توانمندسازی نیروی انسانی و از همه مهمتر تخصیص نیروی انسانی متخصص برای دوره های اول و دوم متوسطه نیازمند توجه جدی وزیر آینده است که سطح کمی و کیفی آموزش در مدارس ارتقاء یابد، این اصلی است که دنیا و نظام آموزشی به آن رسیده است و تربیت در جمهوری اسلامی.

ترگیر گفت: موضوع بعدی بحث فضا و تجهیزات است که باید به روز و استاندارد شود تا دانش آموزان ما حداقل امکانات و تجهیزات آموزشی را داشته باشند. از نظر فضا، تجهیزات و نیروی انسانی کمبودهایی داریم و امیدواریم کاستی های مناطق محروم، مرزی و حاشیه ای با تنوع بیشتری نسبت به گذشته در برنامه ها لحاظ شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال